ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

6/recent/ticker-posts

Κρυφή λίστα Πέτσα: 10.100.000 ευρώ σε επικοινωνιακά προγράμματα τις τελευταίες 30 ημέρες


Πολλές μικρές, μεγάλες και τεράστιες «λίστες Πέτσα» αναδύονται σχεδόν καθημερινά τον τελευταίο μήνα από την προεδρία της κυβέρνησης για… φύκια και επικοινωνιακές κορδέλες, αποδεικνύοντας πως «λεφτόδεντρα» υπάρχουν, αλλά μόνο για κάποιους. Αυτά αναφέρει σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα «Δημοκρατία», παρουσιάζοντας το λογαριασμό των τελευταίων 30 ημερών.

Συγκεκριμένα και όπως αναφέρει το δημοσίευμα, τα ποσά, τα οποία έχει υπογράψει ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Γιάννης Μαστρογεωργίου για προγράμματα επικοινωνιακής προβολής «ζαλίζουν», καθώς συνολικά αγγίζουν τα 10.100.000 ευρώ περίπου, χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει ποτέ κάποια επίσημη ανακοίνωση από την κυβέρνηση για την ανάγκη εγκρίσεων τόσο μεγάλων επικοινωνιακών πακέτων.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ, μετά την «αμαρτωλή» και διεθνώς διάσημη «λίστα Πέτσα», μέσω της οποίας μοιράστηκαν με τον πλέον αδιαφανή τρόπο 20.000.000 ευρώ ακόμη και σε ανύπαρκτα μέσα ενημέρωσης, μετά τα 2.000.000 ευρώ που δόθηκαν ειδικά σε κανάλια για μηνύματα που αφορούσαν τον κορονοϊό, μετά το μοίρασμα ακόμη 18.500.000 ευρώ για την προβολή του προγράμματος εμβολιασμών, μετά τα 5.500.000 ευρώ, που είχαν αντίστοιχα μοιραστεί τον περασμένο Ιανουάριο σε δήμους, περιφέρειες και τμήματα υπουργείων, όπως το Ιδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης, τώρα, δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, για επικοινωνία και μόνο, διανέμονται σε περιφέρειες και δήμους, με περίεργα επιλεκτικό τρόπο, αλλά και σε ανεξάρτητες Αρχές, οργανισμούς και ανώνυμες εταιρίες του Δημοσίου.

Από τη νέα λίστα που δημοσιεύσει η «κυριακάτικη δημοκρατία» μερικοί προορισμοί μεγάλων επικοινωνιακών πακέτων προκαλούν αίσθηση.Ενδεικτικά:

Τι ακριβώς θα προβάλει ο Εθνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης και χρειάζεται 1.463.200 ευρώ, ώστε να περάσει το μήνυμά του.

Γιατί -ειδικά- στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και Δυτικής Μακεδονίας και Θράκης δόθηκαν ήδη σταδιακά περίπου 4.500.000 ευρώ για επικοινωνιακή προβολή.

Είναι, άραγε, αναρωτιέται η δημοσιογράφος, άσχετα αυτά τα εκατομμύρια από το γεγονός ότι το προφίλ της κυβέρνησης είναι ιδιαιτέρως πληγωμένο στη Βόρεια Ελλάδα, τόσο εξαιτίας της αλλαγής στάσης της απέναντι στη Συνθήκη των Πρεσπών όσο και εξαιτίας της καταστρεπτικής της διαχείρισης στη διάρκεια της πανδημίας, σε υγειονομικό και σε οικονομικό επίπεδο;

Είναι τυχαία η επικοινωνιακή ενίσχυση του ΚΕΘΕΑ, ακριβώς τη χρονική στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε να εγκαταστήσει διορισμένο διοικητικό συμβούλιο δικής της επιλογής.

Τέλος, για ποιον λόγο η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, ένα όργανο καθαρά ελεγκτικό, όπου επικεφαλής είναι ο Άγγελος Μπίνης, κουμπάρος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, χρειάζεται επικοινωνιακό ρετούς ύψους 110.000 ευρώ, γιατί η ΕΡΤ χρειάζεται έξτρα 70.000 ευρώ για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένοι δήμοι και οι κοινωφελείς οργανισμοί τους. Πόσες ακόμη αμαρτωλές «λίστες» με εκατομμύρια θα μοιραστούν, τελικά, για να πειστεί ο Ελληνας πολίτης πως όλα πάνε περίφημα, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ακροβατεί στο φάσμα της φτώχειας, εν μέσω πανδημίας;

Κι επειδή, η διάψευση του κ. Μαστρογεωργίου, αποτελεί συνονθύλευμα ατέρμονων υπεκφυγών και ακατανόητων δικαιολογιών, αντί να καταφεύγει ο ίδιος σε δηλώσεις εντυπωσιασμού και να στεναχωριέται -άσκοπα- για τον τρόπο που ασκούμε το δημοσιογραφικό μας λειτούργημα, θα ήταν προτιμότερο να δώσει μία ουσιαστική απάντηση για τον κάθε Έλληνα πολίτη, στο εξής βασικό ερώτημα: με ποια κριτήρια και για ποιους λόγους, ενέκρινε τη κυβέρνηση αυτά τα ποσά μαμούθ στους συγκεκριμένους φορείς, εν μέσω της πιο σφοδρής κρίσης που έχει γνωρίσει η χώρα μας, στην μεταπολιτευτική ιστορία της;Πολλές μικρές, μεγάλες και τεράστιες «λίστες Πέτσα» αναδύονται σχεδόν καθημερινά τον τελευταίο μήνα από την προεδρία της κυβέρνησης για… φύκια και επικοινωνιακές κορδέλες, αποδεικνύοντας πως «λεφτόδεντρα» υπάρχουν, αλλά μόνο για κάποιους. Αυτά αναφέρει σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα «Δημοκρατία», παρουσιάζοντας το λογαριασμό των τελευταίων 30 ημερών.

Συγκεκριμένα και όπως αναφέρει το δημοσίευμα, τα ποσά, τα οποία έχει υπογράψει ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Γιάννης Μαστρογεωργίου για προγράμματα επικοινωνιακής προβολής «ζαλίζουν», καθώς συνολικά αγγίζουν τα 10.100.000 ευρώ περίπου, χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει ποτέ κάποια επίσημη ανακοίνωση από την κυβέρνηση για την ανάγκη εγκρίσεων τόσο μεγάλων επικοινωνιακών πακέτων.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ, μετά την «αμαρτωλή» και διεθνώς διάσημη «λίστα Πέτσα», μέσω της οποίας μοιράστηκαν με τον πλέον αδιαφανή τρόπο 20.000.000 ευρώ ακόμη και σε ανύπαρκτα μέσα ενημέρωσης, μετά τα 2.000.000 ευρώ που δόθηκαν ειδικά σε κανάλια για μηνύματα που αφορούσαν τον κορονοϊό, μετά το μοίρασμα ακόμη 18.500.000 ευρώ για την προβολή του προγράμματος εμβολιασμών, μετά τα 5.500.000 ευρώ, που είχαν αντίστοιχα μοιραστεί τον περασμένο Ιανουάριο σε δήμους, περιφέρειες και τμήματα υπουργείων, όπως το Ιδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης, τώρα, δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, για επικοινωνία και μόνο, διανέμονται σε περιφέρειες και δήμους, με περίεργα επιλεκτικό τρόπο, αλλά και σε ανεξάρτητες Αρχές, οργανισμούς και ανώνυμες εταιρίες του Δημοσίου.

Από τη νέα λίστα που δημοσιεύσει η «κυριακάτικη δημοκρατία» μερικοί προορισμοί μεγάλων επικοινωνιακών πακέτων προκαλούν αίσθηση.Ενδεικτικά:

Τι ακριβώς θα προβάλει ο Εθνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης και χρειάζεται 1.463.200 ευρώ, ώστε να περάσει το μήνυμά του.

Γιατί -ειδικά- στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και Δυτικής Μακεδονίας και Θράκης δόθηκαν ήδη σταδιακά περίπου 4.500.000 ευρώ για επικοινωνιακή προβολή.

Είναι, άραγε, αναρωτιέται η δημοσιογράφος, άσχετα αυτά τα εκατομμύρια από το γεγονός ότι το προφίλ της κυβέρνησης είναι ιδιαιτέρως πληγωμένο στη Βόρεια Ελλάδα, τόσο εξαιτίας της αλλαγής στάσης της απέναντι στη Συνθήκη των Πρεσπών όσο και εξαιτίας της καταστρεπτικής της διαχείρισης στη διάρκεια της πανδημίας, σε υγειονομικό και σε οικονομικό επίπεδο;

Είναι τυχαία η επικοινωνιακή ενίσχυση του ΚΕΘΕΑ, ακριβώς τη χρονική στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε να εγκαταστήσει διορισμένο διοικητικό συμβούλιο δικής της επιλογής.

Τέλος, για ποιον λόγο η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, ένα όργανο καθαρά ελεγκτικό, όπου επικεφαλής είναι ο Άγγελος Μπίνης, κουμπάρος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, χρειάζεται επικοινωνιακό ρετούς ύψους 110.000 ευρώ, γιατί η ΕΡΤ χρειάζεται έξτρα 70.000 ευρώ για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένοι δήμοι και οι κοινωφελείς οργανισμοί τους. Πόσες ακόμη αμαρτωλές «λίστες» με εκατομμύρια θα μοιραστούν, τελικά, για να πειστεί ο Ελληνας πολίτης πως όλα πάνε περίφημα, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ακροβατεί στο φάσμα της φτώχειας, εν μέσω πανδημίας;

Αναλυτικά η λίστα που δημοσίευσε η «Δημοκρατία»:

  • Στις 28/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ύψους 2.694.444 ευρώ.
  • Στις 26/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Περιφέρειας Β. Αιγαίου ύψους 700.000 ευρώ.
  • Στις 23/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας ύψους 110.236 ευρώ.
  • Στις 21/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ύψους 89.000 ευρώ.
  • Στις 21/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Κασσάνδρας ύψους 52.500 ευρώ.
  • Στις 21/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Δήμου Αλεξανδρούπολης ύψους 167.000 ευρώ.
  • Στις 16/40 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ύψους 1.419.450 ευρώ.
  • Στις 16/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Ιονίων Νήσων ύψους 403.500 ευρώ.
  • Στις 16/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Ηπείρου ύψους 105.000 ευρώ.
  • Στις 14/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών ύψους 200.000 ευρώ.
  • Στις 14/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της ΕΡΤ, που αφορά υπηρεσίες διαφημιστικής προβολής σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην πλατφόρμα YouTube, ύψους 74.400 ευρώ.
  • Στις 13/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Δήμου Πέλλας ύψους 76.066 ευρώ.
  • Στις 13/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Δημοτικής Ανώνυμης Εταιρείας Αγίου Νικολάου ύψους 59.600 ευρώ.
  • Στις 09/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ύψους 552.460
  • ευρώ.
  • Στις 09/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Αμαρουσίου ύψους 197.938 ευρώ.
  • Στις 07/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Δήμου Τρικκαίων ύψους 47.000 ευρώ.
  • Στις 07/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Δήμου Χερσονήσου ύψους 297.700 ευρώ.
  • Στις 05/04 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Εθνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης ύψους 1.463.200 ευρώ.
  • Στις 31/03 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Δήμου Αργοστολίου ύψους 105.000 ευρώ.
  • Στις 29/03 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού ύψους 675.600 ευρώ.
  • Στις 19/03 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Πελοποννήσου ύψους 390.000 ευρώ.
  • Στις 19/03 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. ύψους 100.000 ευρώ.
  • Στις 19/03 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Δήμου Παύλου Μελά ύψους 66.588 ευρώ.
  • Στις 19/03 δόθηκε έγκριση για πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του ΚΕΘΕΑ ύψους 44.000 ευρώ.

Διαψεύδει τα περί αδιαφάνειας ο γ.γ Επικοινωνίας και Ενημέρωσης

Η κυβέρνηση μέσω του Γενικού Γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Γιάννη Μαστρογεωργίου έσπευσε να αναφερθεί στο δημοσίευμα της εφημερίδας σχετικά με τα επικοινωνιακά προγράμματα των φορέων του Δημοσίου τομέα χαρακτηρίζοντάς το «ψευδές και παραπλανητικό».

Ολόκληρη η δήλωση:

«Όταν ενδιαφέρει η δημιουργία εντυπώσεων και μόνο…

Σύμφωνα με το Π.Δ. 261/1997 και την ΠΥΣ 50/22.12.2015 η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης έχει την αρμοδιότητα ελέγχου και έγκρισης των διαφημιστικών και επικοινωνιακών προγραμμάτων των φορέων του δημοσίου τομέα. Ο έλεγχος αυτός διενεργείται από την αρμόδια Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης της ΓΓΕΕ και διασφαλίζει ότι οι δημόσιοι φορείς που καταρτίζουν επικοινωνιακά προγράμματα τηρούν την υποχρέωσή τους να κατανέμουν τουλάχιστον το 30% της σχετικής δαπάνης σε περιφερειακά ή τοπικά μέσα (εφημερίδες, ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί).

Το περιεχόμενο και ο σκοπός των εν λόγω επικοινωνιακών προγραμμάτων είναι αρμοδιότητα των φορέων που τα καταρτίζουν, ενώ η χρηματοδότησή τους καλύπτεται αποκλειστικά από τον δικό τους προϋπολογισμό. Πρόκειται δηλαδή για χρήματα των ίδιων των φορέων και όχι για χρήματα που μοιράζει, τάχα, η Κυβέρνηση, όπως παντελώς ανυπόστατα και ψευδώς αναφέρει το δημοσίευμα. Και βέβαια, καμία έγκριση δεν δίνεται «στα μουλωχτά» αφού όλες δημοσιεύονται στη Διαύγεια.

Καλό θα ήταν η κα. Παναγιώτου που υπογράφει το «ρεπορταζ» να έμπαινε στον κόπο να ζητήσει και τη θέση των αρμοδίων πριν δημοσιεύσει τέτοιες ανακρίβειες. Αλλά φαίνεται πως για κάποιους οι εντυπώσεις είναι υπέρτερες της αλήθειας. Κρίμα».

Η απάντηση της εφημερίδας «δημοκρατία»

Είναι πράγματι εντυπωσιακό, τη στιγμή που η ανεργία καλπάζει, τα νοσοκομεία της χώρας έχουν καταρρεύσει, λόγω έλλειψης ΜΕΘ και ο Έλληνας φορολογούμενος πολίτης, βουλιάζει στην ανέχεια και την αβεβαιότητα, καθώς προσπαθεί να επιβιώσει με πενιχρά επιδόματα, ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Γιάννης Μαστρογεωργίου, να μιλάει για δημόσιο χρήμα, λες και πρόκειται για τα λεφτά κάποιου… άλλου κι όχι για τα λεφτά του ελληνικού λαού, τα οποία, επίσης, διαχειρίζεται κάποιος άλλος… κι όχι η κυβέρνηση.

Ο κ. Μαστρογεωργίου, ισχυρίζεται χωρίς αιδώ, πως σε αυτή τη χρονική στιγμή, ήταν απαραίτητο να εγκρίνει η κυβέρνηση επικοινωνιακά προγράμματα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε φορείς με το επιχείρημα πως τα χρήματα αυτά, προέρχονται από τον προϋπολογισμό τους. Δηλαδή, ο προϋπολογισμός τους από που προέρχεται; Δεν είναι κρατικό χρήμα; Τα ποσά που θα δαπανήσει ο κάθε φορέας για επικοινωνία, δεν ελέγχονται και δεν εγκρίνονται από την κυβέρνηση, σύμφωνα με το άρθρο 4, του Π.Δ. 261/1997 το οποίο ο κ. Μαστρογεωργίου επικαλείται;

Επομένως, για να λέμε τα πράγματα όπως έχουν, η κυβέρνηση ήταν αυτή που θεώρησε λογικό, να δαπανήσει ο Εθνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης, για παράδειγμα, 1.463.200 ευρώ, μόνο για επικοινωνία γεγονός που επιβεβαιώνει απόλυτα το δημοσίευμα της «κυριακάτικης δημοκρατίας». Εκτός εάν ο κ. Μαστρογεωργίου, θέλει να μας πει, πως οι δαπάνες αυτές εγκρίνονται, χωρίς κανένα έλεγχο από την κυβέρνηση και πως ο κάθε φορέας κάνει -κατά το λαϊκό- ό,τι του καπνίσει. Εκτός δηλαδή, κι αν θέλει να μας πει, πως η κυβέρνηση δεν κάνει τη δουλειά της.

ΠΗΓΗ

https://as-esyprevezas.blogspot.com/2021/08/10100000-30.html

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια